onsdag 28 maj 2014

Lill lördag som är som en fredag.

Idag är det onsdag, som är som en fredag, och samma imorgon och sedan kommer fredag på riktigt. Känns bra, även fast vädret lämnar massor i övrigt att önska.

Vi hade vår sista lektion idag, vår litteraturklass. Det känns lite ledsamt tycker jag. Efter lektionen var vi några som samlades och drack lite vin och champagne och pratade om allt möjligt och fikade. Det var första gången sedan i kanske mars förra året som jag drack, kände mig onykter efter en halv cider om jag ska vara ärlig. Vi käkade pommes på en grill och begav oss sedan för att kika på KTH:s arkitektstudenters examensarbeten, åh vilken skön stämning det var där. Och alla arbeten var grymma och det syntes verkligen att det var både tid, hjärta och själ som var nedlagda på alla alster. Om jag hade haft fallenhet för matematik och sådant som behövs för att bli arkitekt så hade jag försökt bli det förut, men nu är det ju inte så tyvärr. I dagsläget får jag nöja mig med att rita mer okomplicerade saker.


Jag hade tänkt skriva massor egentligen, om skolan, hur annorlunda allting är, som en helt ny värld i jämförelse med hur jag levt hittills. I vissa fall känns det som om jag kommer från en annan planet, så annorlunda allt är. Men jag orkar inte skriva ikväll, jag är tokseg och lite onykter och har en laxburgare att äta framför senaste avsnittet av Mad Men. Jag vill dock passa på att tipsa om mitt nya stammishak när det kommer till sushi: YO! Café & Sushi i Hägersten. Såååå god mat! Och trevlig personal och bra öppettider. Hemsidan verkar inte funka men här är en länk till dem på sushikartan iaf YO! Café & Sushi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar