söndag 18 maj 2014

Böcker och bakning.

Idag har vi varit på kalas hos syster för Vince fyller 3 år. Hon hade gjort grymt goda smörgåstårtor, som jag tyvärr aldrig tog någon bild på. Men de blev fina i alla fall.

Nu sitter jag i köket och testar blogg- appen i väntan på att philadelpia bullarna ska jäsa i långpannan. Störigt att man inte kan välja var i inlägget bilderna ska hamna. Oh well... Jag hade i alla fall vaniljkvarg som jag ville använda upp och letade efter något kul recept med jäst för söta degar. Hamnade här: http://ceccesblogg.se/2011/may/utkast-maj-18-2011.html#

Förutom att skriva blogginlägg i väntan på degen så har jag även städat upp efter mig. Det är en sådan härlig känsla när man bakar och så efteråt så har man ett renare kök än innan. Så nice! Störigt att jag inte kan baka utan att få utslag i händerna dock, som brännmärken som försvinner, men det är det värt.

Bjuder på bilder på mina senaste bokinköp med, alla är till skolan förutom Mad Women böckerna, har varit sugen på att köpa dem länge nu så jag passade på.
Tittar in en sväng senare med resultatet av bakningen:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar